کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت مو

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد در سایت کاشت مو به آن پرداخته ایم به دلیل آن که اصول کاشت ابرو در آرایشگاه‌ ها رعایت نمی‌ شود امکان ابتلای فرد به هپاتیت و بیماری‌ های عفونی وجود دارد.

پرویز طوسی، متخصص پوست و مو گفت:‌ افراد به کاشت مژه و ابرو در آرایشگاه‌ها به هیچ وجه اعتماد نکنند. این کار، کاری تخصصی است که باید توسط متخصص و در اطاق عمل انجام بگیرد.

وی افزود: به دلیل آن که اصول کاشت ابرو توسط آرایشگاه‌ها رعایت نمی‌شود، ممکن است فرد به ایدز، هپاتیت و بیماری‌های عفونی مبتلا شود، همچنین در صورتی که در برداشتن مو از قسمت دیگر بدن و کاشت آن در ابرو اشتباهی صورت گیرد، ممکن است این اشتباه هرگز اصلاح نشود.

این متخصص پوست و مو با اشاره به عوارض کاشت ابرو در آرایشگاه‌ها اظهار داشت:‌ ممکن است ابروی که در آرایشگاه کاشته شده، دچار بدشکلی شود. تاتو هم باید توسط مراکز پزشکی برای فرد انجام شود.

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

کاشت ابرو هپاتیت را به بار می آورد

طوسی عنوان کرد:‌ آرایشگاه‌ها غیر از درست کردن مو و استفاده از لوازم آرایشی نباید کارهای دیگری از قبیل کاشت مو و ابرو انجام دهند. این‌گونه مراکز حق استفاده از سوزن برای تاتو را ندارند.

وی در پایان گفت: امروزه از این گیاه و ترکیبات آن به عنوان داروی کمکی و حفاظت‌کننده صفرا و کبد و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی و دیابت استفاده می‌ شود.

کاشت مو www.iranhair.net

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران که هیچ چیز برای یک خانم رنج‌ آورتر از این نیست که ببیند موهایش روز به روز کمتر میشود اما تنها شما نیستید که ریزش مو را تجربه می‌ کنید بلکه اکثر زنان چنین اختلالی را تجربه کرده‌ اند.

حسام نهاوندی متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ گفت: این روزها ریزش مو در بین خانم‌ها بسیار رایج شده‌است. ۴۰ درصد از افرادی که در طول عمرشان ریزش موی موقتی یا دائم را تجربه می‌کنند، خانم‌ها هستند، البته مدل ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است.

بعضی موهای‌شان شروع به نازک شدن می‌کند تا جایی که کم پشت به نظر می‌رسد. بعضی مرکز و جلوی سرشان به شدت خالی می‌شود و بعضی فرق سرشان به مرور خالی و خالی‌تر می‌شود. در واقع ریزش مو در خانم‌ها متفاوت از مردان است در خانم‌ها کمتر پیش می‌آید که خط موها در پیشانی عقب برود.

وی بیان کرد: در خانم ها بانک مو(موهای قسمت پشت سر) تحت تاثیر ریزش موی ارثی (ریزش موی آندروژنتیک) تغییر می کند و مویی که می خواهیم در قسمت جلو سر کاشت کنیم از کیفیت خوبی برخوردار نبوده و پوشانندگی کافی ندارد ، اما در موهای قسمت پشت سر آقایان در اثر ریزش مو ارثی هیچ تغییری ایجاد نمی شود.

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

کاشت مو و درمان ریزش مو در دختران + عکس

نهاوندی تصریح کرد: موی آقایان در اثر ریزش موی ارثی (AGA) در قسمت جلوی سر به مرور نازک شده و پوشانندگی خود را از دست می دهد اما در خانم ها ریزش موی ژنتیکی به گونه ای است که تمام موهای سر نازک می شوند و قسمت بانک موها برای کاشت از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند.

این متخصص پوست اظهار داشت: از نظر علمی در زمینه ریزش موهای ژنتیکی در بانوان کاری نمی توان انجام داد تا زمان یائسگی فرد فرابرسد، اگر فردی قبل از موضوع یائسگی دچار ریزش موی ‍ژنتیکی باشد با داروهای آنتی آنتروژن که هورمون های مردانه بانوان را تعدیل می کند درمان می کنیم.

وی تاکید کرد: همچنین استفاده از داروهای سیپروترون استات ، متفورمین( کاهنده قند خون) و اسپیرونولاکتون موجب کاهش ریزش موی ارثی در بانوان و دختران جوان می شود.

اگر پزشک علت قابل درمان برای ریزش مو تشخیص نداد ممکن است ریزش مو نتیجه فاکتورهای ژنتیکی باشد که غیر قابل اجتناب است اما با این حال داروهایی وجود دار که رشد دوباره مو را تحریک می کند.

روگان(نام تجاری برای داروی ماینوکسیدل): این دارو به صورت موضعی مصرف می شود یعنی به صورت مستقیم روی پوست سر مالیده می شود و با اتساع رگ های خونی پوست سر ، خون رسانی به پوست سر راافزایش می دهد . در نتیجه فولیکول ها ی مو مواد مغذی و اکسیژن بیشتری دریافت می کند و در فولیکول های مو شروع به بزرگتر شدن می کند و بعد از مدتی موها پر پشت تر می شود. البته قابل ذکر است که زنان حامله و شیرده نباید از این دارو استفاده کنند.

پروپسیا(نام تجاری برای داروی فناستراید): این دارو به صورت قرص به فروش می رسد و مانع تبدیل تستسترون به دهیدروتستسترون یا DHT می شود (دهیدروتستسترون هورمونی است که به تدریج باعث کم شدن فولیکول های مو و درنتیجه کم شدن چرخه رشد مو می شود) البته این دارو برای درمان ریزش مو در مردان تجویز می شود اما ممکن است مانع ریزش مو در زنان نیز شود.

البته همان طور که درمورد داروی اول بیان شد زنان حامله یا زنانی که قصد حامله شدن دارند نباید از این دارو استفاده کنند. مطالعات در مورد خاصیت مصرف این دارو در زنان به نتایج ضد و نقیصی رسید ه لذا مصرف این دارو درمورد تمام زنان کارساز نیست.

بعضی از فاکتورهای رایج که باعث ریزش مو می شود:

۱- کمبود آهن : فقر آهن می تواند منجر به ریزش مو شود. ولی بهتر است قبل از اینکه خودسرانه از قرص های آهن مکمل استفاده کنید با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید تا از در صورت تشخیص نیاز توسط پزشک از مکمل ها استفاده کنید. زیرا آهن بیش از اندازه در بدن نیز منجر به بروز بعضی مشکلات می شود.

۲- اختلالات غده تیروئید: در هر دو حالت کم کاری یا پرکاری غده تیروئید ریزش مو اتفاق می افتد.

۳- کاهش مقدار استروژن: خیلی از زنان ، ریزش مو را در دوران یائسگی و بعد از آن زمانیکه ترشح مقدار استروژن در بدن کاهش می یابد تجربه می کنند.

تغییرات هورمونی بعد از حاملگی : مادرانی که تازه کودکان خود را متولد کرده اند از ابتدا تا بعد از ۶ ماه نیز ریزش مو را تجربه می کنند و این زمانی است که مقدار استروژن در خون در حال برگشت به مقدار نورمال است.

نهاوندی بیان کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش ریزش موی بانوان بارداری خانم ها است. متاسفانه سن ازدواج در ایران بالا رفته و خانم ها خیلی زود به کیست تخمدان مبتلا می شوند، که طبق مطالعات علمی با یک بار بارداری بسیاری از مشکلات بانوان در زمینه مشکلات زنان حل می شود.

این متخصص پوست اشاره کرد: ۳۰ درصد از بانوان که دچار مشکل ریزش موی ارثی هستند با داروهای آنتی آنتروژن تا قبل از یائسگی قابل درمان هستند و پس از می توان از کاشت مو استفاده کرد.

وی تاکید کرد: وجود برخی بیماری های پوستی مانند لیکن پلان که در کشور بسیار شایع است، باعث ریزش مو می شود، همچنین کمبود شدید آهن در خانم های ایرانی و مشکلات تیروئید از دیگر علل ریزش مو در بانوان است و باید یادآور شد که انجام چکاپ در رابطه با بیماری های زنان و کاهش مشکلات پوست و مو ناشی از آن بسیار حائز اهمیت است.

کاشت مو www.iranhair.net

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید مو یکی از اعضای بدن است که کمک زیادی به زیبایی فرد می کند و وقتی دچار ریزش می شود خیلی از افراد نگران می شوند و در پی درمان آن هستند.

تا قبل از ۲۵ سالگی مو نکارید!

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درباره اینکه کاشت مو را از چه زمانی و چطور باید آغاز کنیم، گفت و گو کرده ایم. با ما همراه شوید.

علل اصلی ریزش مو چیست؟

هر شاخه از موی سر انسان، دارای یک چرخه رشدی است که به طور ژنتیکی برای آن طراحی شده و این چرخه شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور متوسط روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تارمو می ریزد. البته این تعداد در افراد مختلف متفاوت است. همچنان که یک مو می ریزد، موی جدیدی جای آن را می گیرد. مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر از موهای رویش یافته جدید باشد یا رشد موهای جدید ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل موها کاسته می شود و فرد متوجه کاهش حجم موهایش خواهد شد. این علت اصلی ریزش مو است. در واقع، عوامل مختلفی می توانند بر چرخه رشد مو اثر کنند و باعث ریزش موقت یا دائمی آن شوند.

علت ریزش موی آقایان چیست؟

معمول ترین علل ریزش مو در آقایان، مساله آندروژنیک است و همان طور که از نام آن مشخص است، ۲ عامل مهم هورمون آندروژن و ژنتیک نقش اصلی را در این ریزش مو ایفا می کنند. در خانم ها هم این نوع ریزش مو دیده می شود ولی معمولا باعث نازک شدن مو و ریزش منتشر در سر می شود. در آقایان بعد از بلوغ با افزایش سطح هورمون های آندروژنی نازک شدن موها و عقب رفتن موهای ناحیه پیشانی شروع می شود.

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

آیا موهای پیوندی، موهایی واقعی و طبیعی محسوب می شوند؟

ببینید، موهای کاشته شده از پشت سر برداشته می شوند و این موها نسبت به دی هیدروتستوسترون (DHT) حساس نیستند. اثر این هورمون عامل از بین رفتن فولیکول هاست بنابراین بقای این موها همیشگی است و از آنجا که انتقال از موهای سر خودتان انجام می شود، کاملا طبیعی است.

چه افرادی می توانند عمل کاشت یا پیوند مو را انجام دهند؟ محدودیت سنی ندارد؟

به طور کلی، افراد مناسب برای پیوند مو شامل افرادی با ریزش موی آندروژنیک مردانه، زنانه با ریزش موی ژنتیکی و زنان با طاسی آندروژنیک مشابه الگوی مردانه هستند زیرا موهای ناحیه دهنده آنها، تراکم بالایی دارد و احتمال ریزش ندارد. ریزش های موضعی در اطراف خط مو ناشی از جراحی کششی پوست صورت، ریزش موضعی ناشی از نحوه آرایش موها و وارد آوردن کشش زیاد به مو، جوشگاه ناشی از تصادف، سوختگی، جراحی یا بیماری های التهابی و عفونی در سر هستند. اگر در یک مرد جوان زیر ۲۵سال با پس روی خط رویش مو و کم پشت شدن موهای فرونتال، با یک جلسه پیوند مو، یک خط رویش موی جدید بنا به درخواست خود بیمار و پرتر و پایین تر از خط رویش اولیه اش ایجاد کنیم، این کار فعلا بیمار را راضی می کند ولی این رضایت موقتی خواهد بود زیرا در سال های بعد با پیشرفت طبیعی ریزش مو در پشت این خط جدید، موهای باقیمانده در ناحیه دونر، برای پر کردن سر او تا خط جدید کافی نیستند و موهای او نمایی غیرطبیعی پیدا می کنند. بنابراین پیوند مو قبل از ۲۵ سالگی توصیه نمی شود. بعد از ۲۵سالگی بیمار به مرحله بلوغ کامل می رسد و با بررسی میزان ریزش فعلی موی بیمار، پیش بینی چگونگی گسترش آن در آینده امکان پذیر است. بیمار در این سن منطقی تر فکر می کند و میزان طاسی فعلی خود را در نظر می گیرد. به این ترتیب داشتن یک خط رویش موی جدید به شکل یک مرد بالغ باعث خشنودی و رضایت وی می شود. اگرچه این خط رویش مو بالاتر از آن حدی است که در جوانان می بینیم.

افراد مسن تر چطور؟ آیا می توانند این جراحی را انجام دهند؟

بیماران مسن اواخر دهه ۶ یا ۷ یا حتی ۸ می توانند داوطلب مناسبی برای پیوند مو باشند زیرا بسیاری از این بیماران آرزو دارند تنها مقداری مو داشته باشند و تقاضای موی پرپشت ندارند.

آیا موی کاشته شده دچار ریزش می شود؟

معمولا به هر روشی که کاشت مو انجام شود، ۳-۲ هفته پس از کاشت، موها وارد فاز استراحت می شوند و می ریزند. البته ریشه مو سالم و زنده است و فقط ساقه آن می ریزد. رشد مجدد موها ۴-۳ ماه بعد آغاز می شود و در مجموع ۶ ماه طول می کشد تا موها کاملا رشد کنند.

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

کاشت مو قبل از این سن ممنوع حتما بخوانید

فردی که پیوند مو داشته، چگونه می تواند زندگی عادی اش را شروع کند؟

با توجه به نوع کار بیمار، متفاوت است. اگر شغل اداری دارد و با ارباب رجوع سر و کار ندارد، می تواند از روز دوم سر کار برود اما اگر با مشتری سرو کار دارد، باید مدتی صبر کند تا ظاهرش بهتر شود. این زمان به نوع گرافت های کاشته شده نیز بستگی دارد. در صورتی که از تکنیک فولیکولار یونیت استفاده شود، ۲ تا ۳ روز و در گرافت های گرد و اسلات ۲ تا ۳ هفته ممکن است طول بکشد.

عمل پیوند مو خطر ندارد؟

عمل جراحی پیوند مو یک عمل سنگین است. خیلی از بیماران ممکن است برای انجام آن تردید داشته باشند ولی معمولا اگر کاشت مو را متخصص پوست باتجربه و آشنا به جزییات بیماری های پوست و مو و با رعایت شرایط استاندارد فیزیکی و استریل انجام دهد، عارضه ای نخواهد داشت. البته پس از کاشت مو ممکن است عوارض موقتی وجود داشته باشد، از جمله تورم خفیف در پیشانی که با تنظیم حالت نیمه نشسته حین خواب در چند شب اول و کمپرس سرد بلافاصله پس از کاشت مو قابل بهبود است.

ترمیم و کاشت مو چه تفاوتی دارند؟

ترمیم را معمولا موسسات ترمیم مو انجام می دهند که موهای مصنوعی را بین موها می بافند یا متصل می کنند. این کار در اغلب موارد با ریزش بیشتر موها همراه است ولی در کاشت مو، موهای خود فرد از پشت سر به جلوی سر منتقل می شود.

آیا کاشت مو باعث تقویت موهای کرکی سابق می شود یا نه؟

ریزش موی مردانه یک روند رو به جلو و دائمی است و برای تقویت موهای موجود فرد که با وضعیت ژنتیکی او ارتباط دارد و امکان ریزش آنها در آینده وجود دارد، راهی به جز استفاده از ماینوکسیدیل و فیناستراید نیست. البته لازم به ذکر است اگر کاشت مو را افراد بدون صلاحیت علمی انجام دهند احتمال آسیب رسیدن به موهای موجود فرد وجود دارد و ممکن است این موها به دلیل آسیب دچار ریزش شوند.

چه کسانی باید پس از پیوند مو ماینوکسیدیل بزنند؟

در افرادی که موهای کم پشت و نازکی دارند، حدود ۱ ماه پس از پیوند مو، ممکن است موهای قبلی در اثر استرس وارد فاز استراحت شوند و بریزند. این ریزش مو طبیعی است و در خانم ها بیشتر قابل توجه است. این وضعیت ممکن است ۶-۴ ماه طول بکشد و این کم پشتی ناراحت کننده ولی موقتی است و با بیرون آمدن از حالت استراحت و رشد موهای کاشته شده، نمای محل کاشت به حالت عادی درمی آید. معمولا برای تقویت موهای قبلی فرد باید از داروهای تقویت کننده مثل ماینوکسیدیل، فیناستراید و مولتی ویتامین استفاده کرد و در اکثر موارد لازم است مصرف این داروها خصوصا ماینوکسیدیل برای مدت طولانی (گاهی همه عمر) ادامه پیدا کند.

کاشت مو www.iranhair.net

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو

کاشت مو با کدام روش بهتر است که اگر میخواهید کاشت مو انجام دهید یک سری نکات است که باید بدانید. یکی از مهمترین سئوالات مراجعه کنندگان به کلینیک های کاشت مو این است که باید از کدام روش استفاده کنند. پاسخ این سئوال آسان است. شما خودتان را اذیت نکنید و اگر به پزشک خود اعتماد دارید انتخاب روش را به عهده او بگذارید.

اما به طور کلی بهترین روش کاشت مو دو جلسه FUT با فاصله یکسال است، زیرا در برداشت و کاشت FUT در یک جلسه مقدار زیادی مو برداشت می شود، زمان عمل کوتاهتر است و بانک موی بیمار کمتر تخریب می شود و در نتیجه کاشت، طبیعی تر خواهد شد و تراکم های بالاتری را می توان بدست آورد.

در روش FUT به شکل جراحی، یک نوار باریک در پشت سر برداشته می شود و بعد از آماده سازی جلوی سر، این موها در این منطقه خالی کاشته می شوند. موها معمولا از پشت سر و جایی که بانک موی خوبی وجود داشته باشد برداشته می شوند، بعد تیم پزشکی این بخش ها را به گرافت هایی خرد کرده و در محل خالی از مو سوراخ هایی ایجاد می کنند.

تا فولیکول ها در آن محل کاشته شود. این عمل حدود ۶ تا ۸ ساعت و با توجه به میزان موهای ریخته شده می تواند طولانی تر یا کوتاه مدت تر باشد. موها بعد از مدتی به همان حالت طبیعی قبلی برمی گردند و نیاز به استحمام و کوتاه کردن دارند. hair3 اگر بیمار از جراحی ترس دارد و تمایل به بخیه زدن و بخیه کشیدن ندارد.

کدام روش برای کاشت مو بهتر است؟!

و از اسکار پشت سر (خط بخیه) نگران است و یا به هر دلیل دیگری تمایل به FUT ندارد روش FIT مناسب تر است. اگر بیمار اجازه تراشیدن موها را نمی دهد روش FUT انجام می شود، زیرا در روش ترکیبی کل موها تراشیده خواهد شد. اگر مقدار کمی مو لازم داریم (کاشت ابرو ، سبیل ، ریش و ناحیه اسکار) FIT انجام می شود.

در برداشت مو از بدن بدلیل ناکافی بودن بانک موی پشت سر معمولا FIT ً انجام می شود. بیمارانی که قسمت جلوی سر آنها خالی شده است و خط موی جلوی سر آنها وجود ندارد، مناسب ترین کاندیدای FUT هستند، در واقع بدلیل ظرافتهای خاصی که در کاشت نسبت به FIT می توان ایجاد کرد، طراحی خط مو و کاشت جلوی سر بهتر است.

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

کاشت مو با کدام روش بهتر است + عکس

به روش FUT انجام شود. اگر در یک جلسه مقدار زیادی مو لازم است معمولاً FUT بیشتر از FIT جواب می دهد و تراکمهای بالاتر را می توان ایجاد کرد. مدت زمان عمل FIT نسبت به FUT طولانی تر است در روش FUT مدت ۳ تا ۵ ساعت و در روش FIT تا ۱۰ ساعت و گاهی بیشتر طول می کشد.

تاکید می کنیم نظر نهایی را پزشک متخصص با توجه به شرایط متقاضی کاشت خواهد داد. بهترین روش های کاشت مو: FUT یا FIT کدام بهتر است؟ از حدود ده سال پیش کاربرد FIT (FUE) بعنوان روش جایگزین در مقابل متد برداشت نواری (FUT) از ناحیۀ پشت سر مطرح گردید.

کدام روش برای کاشت مو بهتر است؟!

درحقیقت تعداد زیادی از پزشکان این روش را مورد آزمایش قرار داده اند ولی میزان موفقیت آنها بسیار متفاوت بوده است. در روش FIT گرافتهای مو بصورت تک تک از نواحی دهنده واقع در مناطقی از پشت سر و اطراف گوشها برداشت می گردند. اخیراً با ارائۀ انواع دستگاهها برای استفاده در متد FIT میزان علاقمندی به استفاده از این روش افزایش یافته و به موضوعی بحث برانگیز در برابر روش برداشت نواری (FUT) تبدیل شده است. مباحث زیادی در میان پزشکان ، پرسنل و عموم جامعه و همچنین در تبلیغات و شبکه های اینترنتی دربارۀ راندمان و ارزش این متد و مقایسۀ آن با روش FUT وجود دارد.

متأسفانه بسیاری از این ادعاها که شامل برتری روش FIT می باشند تا حد زیادی در ارتباط با مقاصد اقتصادی به منظور فروش بیشتر دستگاهها و وسایل مرتبط با این روش توسط شرکتهای ذینفع می باشد.

درحقیقت روش FUT از بسیاری جهات از جمله ایجاد جوشگاه (اسکار)، میزان بقای گرافتها، درصد آسیب گرافتها، کیفیت گرافتها از لحاظ ساختمانی ، مدت زمان عمل، عوارض و حتی هزینۀ عمل نسبت به FIT برتری دارد.

کاشت مو www.iranhair.net

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر از آنجایی که پیوند موی طبیعی از عوارض کمی برخوردار است. اما باید برخی نکات نیز مورد توجه قرار گیرد تا از بروز عوارض احتمالی ،از قبیل خونریزی یا طولانی شدن روند بهبودی جلوگیری شده و احتمال بروز آن به صفر برسد.

اقدامات قبل از پیوند مو

برای گرفتن نتیجه بهتر از مصرف الکل خودداری شود.

در مورد نحوه و دوزاژ مصرف داروهای انیدرال، وارنارین جدا باید قبل از عمل با پزشک متخصص در میان گذاشته شوند.

سه هفته قبل از عمل باید از مصرف ویتامین E یا سایر قرص های ویتامین که حاوی ویتامین E باشند خودداری شود.

از یک هفته قبل باید آسپرین و یا سایر داروهای حاوی آسپرین قطع شوند.

پزشک خود را در جریان هرگونه بیماری زمینه ای از قبیل دیابت، فشار خون و صرع قرار دهید.

یک روز قبل از عمل پیوند مو باید از مصرف داروهائی مثل ایپوبروفن یا ناپروکسن خودداری شود.

شب قبل از عمل جراحی باید موها شسته شود و بهتر است این کار با شامپوی حاوی نرم کننده (conditioner) صورت گیرد.

فرد شب قبل از عمل باید سعی کند خواب خوبی داشته باشد.

از ۲ الی ۳ هفته قبل از عمل از مصرف سیگار خودداری شود.

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

کاشت مو سر به صورت طبیعی با رعایت نکات زیر

نکات تغذیه ای

اگرچه مصرف سیر فواید بسیاری داشته و باعث عملکرد بهتر سیستم ایمنی بدن می شود، ویژگی آنتی اکسیدان، ضدقارچ و ضدباکتری دارد و می تواند در پائین آوردن فشار خون و سطح کلسترول مؤثر باشد اما سیر تا یک هفته بعد از مصرف با اثر ضدپلاکتی خود می تواند باعث افزایش خونریزی شود. زنجبیل در مقادیر کم باعث افزایش خونریزی نمی شود ولی استفاده طولانی مدت آن می تواند اثر ضدپلاکتی واضح داشته باشد. جینینگ که به خاطر تأثیر آن در رفع خستگی و روند بهبود و نیز تأثیر احتمالی آن در کاهش قند خون مورد استفاده قرار می گیرد نیز می تواند در افزایش خونریزی تأثیر داشته باشد. در مورد مصرف یا قطع منوکسیدیل قبل از عمل فرد باید با پزشک خود مشورت نماید.

کوتاه کردن موها قبل از عمل پیوند مو

در صورتی که قرار است برای فرد عمل Fut انجام گیرد بهتر است از ۳ هفته قبل از اصلاح مو خودداری نمایند. با طول مناسب موها ۳ تا ۵/۲ سانتی متر در ناحیه دهنده (پشت سر) اثر پوشانندگی خوبی (جهت خطانجیه) ایجاد می شود.

در افرادی که قرار است تحت عمل Fit قرار گیرند از آن جا که کل ناحیه دهنده توسط پزشک بسیار کوتاه می شود توصیه خاصی لازم نیست.

کاشت مو www.iranhair.net